2011年3月22日火曜日



LivingSocial, Groupon’s largest and most prominent competitor, has launched a new daily deal across its entire network to raise money for relief efforts in Japan.
グルーポンのライバルであるリビングソーシャルは、日本救援の為の募金の提供を、リビングソーシャル内で始めました。
The offer is $5 for a $10 donation to the American Red Cross’s Japan Earthquake & Pacific Tsunami fund. For every $5 donation the Red Cross receives through LivingSocial, the daily deals company has pledged to make a matching donation.
アメリカ赤十字の東北地方太平洋沖地震基金に寄付されます。リビングソーシャルを通してアメリカ赤十字に5ドルが寄付されるごとに、適した場所に寄付が届くと約束されました。
With more than 13 hours remaining before the deal expires, LivingSocial’s users have donated more than $1 million, meaning that the American Red Cross is guaranteed another million in a matching donation from LivingSocial. It took less than 13 hours for users to raise the first million though, so we expect the final donation number to be much, much bigger.We’ve never seen group-buying used for social good at quite this scale before. It’s rather impressive that over 200,00 LivingSocial users have donated to relief efforts in just a few short hours. Matching those donations is also a powerful gesture on behalf of LivingSocial. Then again, the Groupon competitor is about to have a lot more money in the bank, so this may still end up being a drop in the bucket.
期限を13時間残して、ユーザーから100万ドルの寄付が集まり、これにリビングソーシャルからの100万ドルを加えた額が、赤十字に送られます。これまで、共同購入サービスが、これほどの規模で社会貢献活動に利用されたことはありません。リビングソーシャルの2万人のユーザーが、わずか数時間でこれほど寄付をしたことは印象的です。また、それらの寄付を調和するのは、リビングソーシャルの強力な味方です。そして、グルーポンの競争相手として、多くの資金を銀行に持っているとしているので、この寄付はほんの少しであるとしています。


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